Wednesday, May 10, 2006

Komolytalan a rumos story

A Reuters tegnap (május 09) közleményt adott ki, miszerint a május 04-én az MSNBC.com-on megjelent hírét (“a magyar építőipari munkásokat sokkolta a rumos hordó alja”) VISSZAVONJA. A (magyar) rendőrség ugyanis közölte, hogy a rendőrújság (Zsaru Magazin) honlapján megjelent eset 10 évvel ezelőtt történt. A Reuters-nek nincs módjában a történet további és alapos(abb) ellenőrzésére.



Fejlemény

A kanadai Globe and Mail mai száma (május 11) az AFP-re hivatkozva közli a magyar külügyminisztérium kételyeit a zsaru.hu hírével kapcsolatban. Eszerint "sokkal nehezebb Magyarorszgára behozni egy 300 literes hordóban rumot, mint egy holttestet."



Előzmények

Hírünk a világban 2006. május 04.
A zsaru.hu átverte a világot? 2006. május 07.



2 Comments:

At 12:07 AM, Anonymous Anonymous said...

Az Urbanlegends.hu részletesen ír a sztoriról itt.

 
At 12:46 AM, Blogger Pocakos said...

Köszi! De, mint láthatod, én NEM hazai anyagból dolgozom, és én már május 04-én jegyeztem a story-t. Az UL dátuma május 07. Akkor pedig már megvoltak a külföldi reakciók. Pontosabban az angol nyelvű "urban legend"-ek is sorra jelezték, hogy "gyanús". Időközben láttam, hogy az index.hu is megemlített. Igaz, engem (külön) nem értesítettek erről, de ezuton is köszönöm. ;-)

 

Post a Comment

<< Home