Sunday, February 26, 2006

Ha az info hiányos

Borzalmas baleset történt tegnap este Budapesten. Egy vajdasági emeletes busz neki ütközött egy magasságkorlátozó szerkezetnek, és szabályosan leborotválta a jármű tetejét. Az MTI jelentése szerint szerb-montenegrói rendszámú turistabusz volt, amely Vecsés felől az újonnan megépűlt útszakaszon a Belváros felé haladt. A jelentésből az is kiderül, hogy a SETRA-típusú busz az elején látható felirat szerint a Belgrád-Mannheim-Frankfurt-Dortmund útvonalon közlekedett. Ugyanakkor az index.hu helyszíni felvételei tanúsága szerint az autóbusz vajdasági volt, az oldalán Vojvodina (Vajdaság), valamint Novi Sad (Újvidék) felírat olvasható. Ugyancsak a képek alapján az az érzésem, mintha ez a „magasságkorlátozó szerkezet” új lenne, nemrég állították volna fel.

Az MTI jelentés érdekes módon csak az országot jelöli meg a rendszám alapján, pedig a jugoszláv rendszámokból könnyen kiolvasható a gépjármű forgalomba helyezési helye, városa. Sőt, az autóbusz oldaláról egyértelműen leolvasható, hogy egy újvidéki vállalat tulajdona. Az MTI jelentés azt sugallja, hogy menetrendszerinti járatról van szó. Csak azt nem írja a távirati iroda, hogy a busz a megszokott, „bevett” útvonalon haladt-e, vagy sem. Erre a kérdésre adandó válasz döntő lehet a felelősség megállapításakor. Hiszen, ha ez a Setra típusú emeletes, modern (és látszólag új) autóbusz rendszeresen közlekedett ezen az útvonalon, akkor az a gyanúm, hogy a „magasságkorlátozó szerkezet”, ill. felállítói a hunyó(k).

A Setra autóbusz márka és gyár a Mercedes-t is gyártó DaimlerChrysler konzorcium tagja/része. (angolul, németül) Megbízható, jó minőségű gyártmánynak tűnik, amiből húsz új darabja van az ATP Vojvodina távolsági buszvállalatnak.

Kár, hogy a magyar nyelvű hírekből nem derül ki egyértelműen, hogy a vajdasági busz a megszokott útvonalon közlekedett, ill. a magyar „magasságkorlátozó szerkezet” mióta van „szolgálatban”, - és pontosan van/volt beállítva? Hiszen elképzelhető, hogy útjavítás (kátyú vagy teljes burkolat felújítás) közben a burkolat szintje magasabb lett. De akkor ez volt az első emeletes busz, ami erre járt?

Ha pontos információt közölnének a baleset körülményeiről, akkor most ez a találgatós beírás nem született volna meg.


.
Fejlemény és vélemény



3 Comments:

At 12:30 PM, Blogger PAStheLoD said...

WTF?! Vagy mi a fene? .. A sofőr volt a hülye. Biztos ki volt táblázva, és ha nem, akko is, látnia kellett volna.

Ha pontatlanul volt beállítva, amit kizártnak tartok, akkor legalább 1-2 métert kellett volna tévedniük. Mert (általában) ráhagyással dolgoznak. És ha a busz mondjuk 3,5 méter magas volt, akkor nem célszerű bemenni egy 3,509 méteres alagútba vele :)

 
At 12:50 PM, Blogger Pocakos said...

Az index.hu képei között láthatod Te is, hogy a "megengedett" magasság: * 3,65 m * - nem szokták ennyire kicentizni a felíratokat. A busz valószinűleg megfelelt a nemzetközi előírásoknak, szabványoknak, ami a méreteit, magasságát illeti. A Ferihegyi (gyorsforgalmi) út is valószínűleg megfelel a nemzetközi előírásoknak, szabványoknak. Ezért nem értem, hogy hogyan történhetett meg. Elég érdekes az a megjegyzés is, hogy "....a busz a gyorsforgalmi út aluljáróját már elhagyva ütközött ....."
Ja, és három sofőr is volt!
Szóval, pontosabb tájékoztatásra lenne szükség!!! Mint írtam, mondom, ez a hírközlési pontatlanság vezet ilyen találgatásokhoz. Te sem vagy benne biztos. Mitől is lennél?

 
At 10:43 AM, Anonymous Anonymous said...

Némi extra infó (még ha nem is magyaráz meg sok mindent):
http://elobenavarosbol.freeblog.hu/archives/2006_Feb_elobenavarosbol.htm#1313281

 

Post a Comment

<< Home