Wednesday, August 17, 2005

Love me tender

Olvasom a magyar hírportálokat a metró-tenderről, és olvasom ugyanazt a Forbes.com web-oldalán. A Forbes híre rövidebb, de velősebb. Eszerint Budapest főpolgármestere (hivatala) nyolc céget, vállaltot nevezett meg, amelyek részt vehetnek a BKV-nak szállítandó metrókocsikra kiírt versenypályázaton. A nyolc cég: az olasz Ansaldobreda, a kínai South Locomotive and Rolling Stock Industry, az orosz Metrowagonmash, a német Siemens, a spanyol CAF, a (dél-)koreai Hanwha, egy konzorcium Budapest Metropolis Consortium név alatt, és egy másik konzorcium, amit úgy ismernek, hogy Bombardier Budapest Metro Consortium. Sajtójelentések szerint a Budapest Metropolis Consortium a francia Alstom és a magyar Transelektro vállalatokból áll, míg a Bombardier Budapest Metro Consortium magában foglalja a német Bombardier Transport GmbH-t és a Bombardier Dunakeszi Kft-t, mely utóbbi közös tulajdona a kanadai Bombardier-nek és a magyar MÁV-nak.

A tender 15 vezetőnélküli „egyterű” kocsira/szerelvényre szól a négyes metró vonalára, valamint 22 normál kocsira a kettős metró vonalára, ezen kívül opcióként még 7 kocsi/szerelvény a négyes vonalára.


Megjegyzem, ez a közös Bombardier - MÁV tulajdonú dunakeszi-i "vegyesvállalat" számomra új, különösen a motorvonat-tender fényében.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home